Hvad er Klarnas køberbeskyttelsespolitik?

Introduktion

I det usandsynlige tilfælde, at der er et problem med dit køb af fysiske varer købt ved hjælp af en af ​​Klarnas betalingsmetoder, skitserer Klarnas køberbeskyttelsespolitik ("Politik") Klarnas forpligtelse til at støtte dig, når der indledes en tvist med Trionic. Trionic er ansvarlig for at undersøge og løse din tvist, og hvor det er nødvendigt, vil Klarna hjælpe med at finde en løsning. Hvis din tvist er fundet til din fordel af forhandleren, og de giver os besked om denne løsning, forventes du ikke at betale – eller hvis du allerede har betalt, at du får dine penge tilbage. Formålet med denne politik er at forsikre dig om, at du kan handle trygt og sikkert hos enhver af vores partnere forhandlere. Hvis du mener, du er udsat for svindel, eller dine varer ikke bliver leveret, eller hvis der er noget galt med dine varer, sørger vi for, at du har mere tid til at betale, mens du løser din tvist med forhandleren. Når du handler hos Klarna, kan du stole på, at vi behandler dine personoplysninger på højeste sikkerhedsniveau (læs mere i "Privatlivspolitik").

Hvis du tror, ​​du er udsat for bedrageri

Klarna arbejder kontinuerligt på at forhindre, identificere og afbøde svigagtig aktivitet, så du føler dig tryg og sikker, når du foretager køb ved hjælp af vores betalingsmuligheder. Det er vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt, hvis du har mistanke om, at du har været udsat for svindel. Du kan kontakte os via chat eller telefon på 0203 005 0837 for at rapportere mistænkelig eller svigagtig aktivitet.

Klarnas løfte om beskyttelse af bedrageri kan findes her.


Hvis du ikke modtager de varer, du har købt

Hvis du vælger at betale med en af ​​Klarnas betalingsmuligheder, og leveringen af ​​dit køb er forsinket, bedes du gøre følgende:

Sørg for, at du har ventet længe nok på at modtage dit køb. Forhandleren vil have informeret dig om, hvor lang tid leveringen af ​​varerne vil tage. Nogle gange kan leveringer blive forsinket og kan tage lidt længere tid end forventet.

Dobbelttjek, at du ikke er gået glip af en post- eller e-mail-leveringsmeddelelse.

Hvis du har fået besked fra Klarna om, at dit køb er blevet afsendt, men du ikke har modtaget det, kan du rejse en tvist med Klarna.

Log ind på Klarna-appen (eller webportalen) og find det køb, du gerne vil bestride. Vælg 'Rapportér et problem' blandt de angivne muligheder.

Vælg muligheden 'Jeg fik ikke min levering', og angiv de yderligere oplysninger, der anmodes om. Indsend derefter din tvist.

Klarna sætter din forfaldsdato på pause, mens du finder en løsning med forhandleren.

Kontakt forhandleren (som du har købt dine varer hos) for at hjælpe dig med at finde leveringen af ​​dit køb.

Når din tvist er løst, skal du sørge for at vende tilbage og lukke den i Klarna-appen (eller webportalen).

Hvis det tager lang tid at finde en løsning med forhandleren, så bare rolig, Klarna vil kontakte dig via e-mail for at hjælpe dig videre. Vi vil ikke bede dig om at betale, mens din tvist undersøges nærmere. Hvis vores undersøgelser viser, at varerne ikke er leveret, forventes du ikke at betale købsbeløbet – medmindre en af ​​undtagelserne gør sig gældende (se venligst nedenfor).

Hvad skal du gøre, hvis du allerede har betalt eller delvist betalt?

Hvis du allerede har betalt for et køb, som du ikke har modtaget, bedes du kontakte forhandleren direkte for at hjælpe med at finde dit køb og løse din tvist.

Hvis du har betalt delvist og har en udestående saldo, kan du følge trin 4-5 ovenfor for at sætte din forfaldsdato på pause, mens du og forhandleren undersøger din tvist.

Hvis forhandleren løser tvisten til din fordel, skal forhandleren instruere Klarna om resultatet og opdatere din købsstatus for at afspejle dette.

Ethvert beløb, du har betalt til dit køb, vil blive refunderet tilbage til den samme finansieringskilde, som du brugte til at betale, og enhver udestående saldo vil blive opdateret for at afspejle det forhandlerresultat, som Klarna har fået besked på.

Undtagelser

Du skal gøre det muligt for dit køb at blive leveret til dig for at være berettiget til refusion i situationer, hvor dine varer ikke er blevet leveret. Hvis du ikke afhenter dit køb, efter du har modtaget en leveringsmeddelelse, er du ansvarlig for omkostningerne ved at returnere dit køb til forhandleren.

Vær også opmærksom på, at hvis du ønsker at bruge din fortrydelsesret (som yderligere beskrevet nedenfor), skal du informere forhandleren. Hvis du ikke giver besked, kan forhandleren nægte at acceptere din annulleringsanmodning.

Hvis varen er defekt eller ej, hvad du har købt

Når du vælger at betale med en af ​​Klarnas betalingsmuligheder, kan du undersøge dit køb derhjemme og tjekke, at alt er i orden, inden du betaler fuldt ud. Hvis varen, du har modtaget, er defekt, beskadiget eller ufuldstændig på leveringstidspunktet eller ikke stemmer overens med forhandlerens beskrivelse af produktet på købstidspunktet, bedes du gøre følgende for at rejse en tvist:

Log ind på Klarna-appen (eller webportalen) og find det køb, du gerne vil bestride. Vælg 'Rapportér et problem' blandt de angivne muligheder.

Vælg muligheden 'Der er noget galt med produktet', og angiv de yderligere oplysninger, du anmoder om. Indsend derefter din tvist.

Klarna sætter din forfaldsdato på pause, mens du finder en løsning med forhandleren.

Kontakt forhandleren, hvor du har købt dine varer, for at hjælpe dig med at løse problemet med dit køb.

Når din tvist er løst, skal du sørge for at vende tilbage og lukke den i Klarna-appen (eller webportalen).

Hvis det tager lang tid at nå til en forståelse eller at finde en løsning med forhandleren, så fortvivl ikke, Klarna vil kontakte dig via e-mail for at hjælpe dig videre. Vi vil ikke bede dig om at betale, mens din tvist undersøges nærmere. Hvis yderligere undersøgelser viser, at varerne er defekte eller ikke som beskrevet, forventes du ikke at betale købsbeløbet.

Hvis tvisten løses til din fordel, skal Klarna ikke forvente, at du betaler for dette køb.

Hvis tvisten ikke løses til din fordel, skal du betale for dit køb. Hvis du er utilfreds med løsningen, anbefaler Klarna, at du søger gratis, fortrolig og upartisk rådgivning fra organisationer som Citizens Advice eller Money Advice Service og søger efter ’Forbrugerrettigheder’. Du kan muligvis også henvise din sag til Finansombudsmanden under visse omstændigheder.

Hvad skal du gøre, hvis du allerede har betalt?

Hvis du allerede har betalt for et køb, som du mener ikke er som beskrevet, defekt eller ufuldstændig, bedes du kontakte forhandleren direkte for at hjælpe med at løse din tvist.

Hvis du har betalt delvist og har en udestående saldo, kan du følge trin 1-2 ovenfor for at sætte din forfaldsdato på pause, mens du og forhandleren undersøger din tvist.

Hvis forhandleren løser tvisten til din fordel, skal forhandleren instruere Klarna om resultatet og opdatere din købsstatus for at afspejle dette.

Ethvert beløb, du har betalt til dit køb, vil blive refunderet tilbage til den samme finansieringskilde, som du brugte til at betale, og enhver udestående saldo vil blive opdateret for at afspejle det forhandlerresultat, som Klarna har fået besked på.

Bemærk også, at denne politik ikke gælder, hvis de varer, du modtager, er nøjagtigt beskrevet af forhandleren, men ikke lever op til dine forventninger.

Vil du fortryde dit køb?

Du har muligvis ret til at annullere dit onlinekøb i henhold til Forbrugerkontrakter (Information, Annullering og Tillægsgebyrer) Regulations 2013 ("CCRs"). Din ret til at fortryde et køb af varer starter i det øjeblik, du afgiver din ordre og slutter 14 dage fra den dag, du modtager dine varer. Du har derefter yderligere 14 dage til rent faktisk at sende varerne tilbage til forhandleren. Vær dog opmærksom på, at der er nogle omstændigheder, hvor forbrugeraftalebestemmelserne ikke giver dig ret til at fortryde. Undtagelser omfatter letfordærvelige varer, varer med forsegling af hygiejnehensyn og skræddersyede og personlige varer.

Dine fortrydelsesrettigheder er lovbestemte og kan ikke udelukkes ved kontrakt af forhandleren. Forhandleren har også pligt til at informere dig om dine fortrydelsesret.

Hvis du har den juridiske ret til at annullere din ordre inden for den 14-dages periode, der er beskrevet ovenfor, refunderer Klarna dig det beløb, du har betalt for dit køb af varer, og leveringsomkostningerne. Vi kan dog foretage fradrag i refunderbare leveringsomkostninger, hvis du vælger at få varerne leveret med en dyrere metode end standardlevering. Vi trækker også fragtomkostninger for returneringen afhængig af din aftale med forhandleren. Vær også opmærksom på, at hvis varens værdi er blevet reduceret som følge af, at du har håndteret varerne mere end nødvendigt (mere end du ville gøre i en butik), kan vi også trække et beløb svarende til værdiforringelsen.


Krav indgivet til din forhandler eller finansielle institutioner

Sendt til din forhandler

Denne politik beskriver Klarnas egne procedurer med hensyn til spørgsmål vedrørende varer, der ikke er modtaget, eller varer, der er væsentligt forskellige varer som beskrevet af forhandleren.

Skulle du og forhandleren nå til enighed om et betalingskrav, eller skulle din tvist med forhandleren afgøres i et andet forum (f.eks. gennem voldgift eller en domstol), og tvisten findes til fordel for forhandleren, kan de genindsætte betalingskravet gennem Klarna eller på anden måde.

Vær opmærksom på, at der kan være visse situationer, hvor en forhandler kan have ret til at rejse et betalingskrav mod dig uden Klarnas involvering.

Med dine finansielle institutioner

Hvis du har pådraget dig yderligere gebyrer opkrævet af din kortudstedende bank, såsom et kontant forskudsgebyr eller overtræksgebyr, som følge af brugen af ​​en af ​​Klarnas betalingsmuligheder, bedes du kontakte din kortudstedende bank for at løse din tvist. Klarna er ikke ansvarlig for disse typer tillæg og er som sådan ikke dækket af denne politik.

Hvis du brugte dit kredit-, betalingskort eller direkte debitering til at afvikle et køb foretaget ved hjælp af en af ​​Klarnas betalingsmuligheder, og du ønsker at rejse en tvist, kan du indsende et krav til (i) Klarna i henhold til denne politik eller (ii) bestride debiteringen gennem din kort-/kontoudstedende bank, men ikke begge dele. Hvis du indsender en tvist med os og derefter bestrider debiteringen med din udstedende bank, og vi modtager en tilbageførsel eller anden tilbageførsel af betaling, annullerer vi din tvist. Hvis din tvist gennem os ikke får medhold til din fordel, eller du på anden måde ikke opnår refusion fra os, kan du stadig bestride købet med din udstedende bank i henhold til din udstedende banks politikker.

Hvis du allerede har betalt, da du indgav en tvist, og din tvist er løst til din fordel, refunderer vi dig det beløb, du har betalt for dit køb.

Læs og lær mere om vores højkvalitets rollator.

Vil du vide mere? Herunder finder du alt hvad du har brug for at vide om vores Veloped og rollatorer.

Produkty i usługi

Rehabilitering og støtte

Bestillinger og leveringer

Trionic belønninger

Returneringer og reklamationer

Fejlfinding

Medlemskab og Rewards

Min konto og historik

Produktanmeldelser    

  • Min støtte i dette liv…

    Jeg er helt vild med det. Det gør, at jeg tør gå ud og gå. Jeg har problemer med balancen, men "Veloped" gør, at jeg ikke er bange for at falde længere. At det også er smukt gør ikke sagen værre.…

  • Nyt livssyn!…

    Jeg er 84, og har en skæv rygsøjle som følge af en motorulykke for fem år siden, hvilket betyder, at det er smertefuldt for mig at holde mig selv oprejst. Jeg havde ikke kunnet tage min daglige gåtur i de sidste par måneder, og jeg havde ikke været i…

  • Helt fantastisk…

    Jeg var forsigtig med at købe på grund af prisen. Jeg prøvede andre i butikken (UK) og var rystet over de vaklende følelser, de fremkalder i mig.

    Jeg ville have noget stabilt, let at tage med på de britiske (diligense) busser og som kunne hjælpe m…

  • Det bliver ikke bedre!…

    Aldrig vil jeg give afkald på et stykke værktøj, som har givet mig så megen livsglæde tilbage! På grund af multipel sklerose var det desværre ikke længere muligt for mig at færdes i naturen. Dette førte til stor irritation for mig under ferie ved Nor…

  • Din support og service er helt i top.…

    Tusind tak for at poste reservedelen.

    Min lokale cykelbutik har sat hjulet på igen på 9'eren, og det fungerer perfekt.

    Din support og service er helt i top.

    Jeg sætter virkelig pris på din fortsatte support, det betyder rigtig meget.
    Spred …

  • Det vandrende vidunder…

    Jeg sympatiserede med Trionic-mærket i lang tid, og nu når jeg har en, er jeg en entusiastisk Veloped-fan; Det er igen sjovt at løbe trods det at være overvægtig og doven!…

  • All Terrain Walker…

    Denne rollator har været ekstremt robust og har været brugt på meget udfordrende underlag. Uden denne rollator havde vi ikke været i stand til at gå de ture vi har eller have set nogle smukke steder. Vi har sat puttet den igennem nogle svære teste, o…

  • Begge Trionic-køb har været absolut fantastiske.…

    Her er lige et par rosende ord om min Trionic Walker. Jeg styrtede fredag for en uge siden og brækkede min hofte. Jeg er 67 år og har Post Polio-syndrom. Jeg ejer både Walker og Veloped, men efter operationen og en halv hofteudskiftning er min Walker…

  • God Chunky Lock…

    Købte denne for at lænke rollatoren op ved de lejligheder, hvor jeg ikke kan få rollatoren ind på en cafe eller butik.
    Solid konstruktion og har indtil videre vist sig sikker til mine behov.…

    Wire lås
    ved Marie Smith

Abonnér på nyhedsbrev